TriHyBus

Triple Hybrid Hydrogen Bus

Autobus

Podvozek, karoserie, výkonová elektronika a trakční systém TriHyBusu vychází z koncepce trolejbusu Škoda Electric. Hlavním zdrojem elektrické energie je vodíkový palivový článek s protonvýměnnou membránou o výkonu 50 kW. Jako sekundární zdroje jsou využity lithium-iontové trakční baterie a ultrakapacitory.

Jako palivo slouží stlačený vodík, kterého je v autobuse při plném natankování asi 20 kilogramů. Ten je uskladněn ve střešní nástavbě autobusu ve čtyřech vysokotlakých kompozitních nádobách o celkovém objemu 820 l. Maximální plnící tlak je 350 bar.

Pro spolupráci všech zdrojů energie byl vyvinut řídící systém, který optimalizuje tok energií v systému napájení trakčního motoru. Tento systém bude umožňuje účinnou rekuperaci energie do sekundárních zdrojů při jízdě z kopce a deceleraci a její opětovné využití v energeticky náročných režimech například při rozjezdu nebo jízdě do kopce.

Nad rámec běžných palubních ukazatelů je v autobuse umístěno MMI rozhraní, které sdružuje ovládací, vizualizační a bezpečnostní funkce související s vodíkovým pohonem. V prostoru pro cestující jsou dále dvě obrazovky, které; vizualizují aktuální energetické toky v pohonu autobusu. Populární formou je tak vysvětlena podstata funkce všech zastoupených dílčích technologických celků a způsob jejich vzájemné spolupráce.

Podobná témata